Adrena-Lin...

...har just nu fått ett litet spel i soffan i vardagsrummet. Hon busar med Johanna och ljuden hon åstadkommer då är väldigt konstiga. Ett knarrigt morr som hon aldrig använder annars. En underlig liten hund är hon. Jag trodde att hon skulle vara lite, lite trött nu för vi har just kommit hem från en lång månskenspromenad tillsammans med Harriet och de grå grabbarna. Voys och Lin sprang nog 5 gånger så långt som vi gick. Och det gjorde dom i djupsnö...
Det var i alla fall en härlig promenad. Nästan lika ljust som på dagen, alldels tyst, förutom knarret av våra steg. Det går liksom inte att förklara månljuset. Starkt så man nästan blir bländad och ändå inte riktigt ljust...eller hur man nu ska säga. Och mitt i ljuset, skarpa blå skuggor. Vi mötte Marita och Bertil med hundarna en bit upp. Dom hade också tagit sig en sväng i skogen för att njuta av ljuset. Jag tror att vi häruppe har fått månskensnätterna som kompensation för dom korta vinterdagarna. Jag har ju faktiskt gått en skogspromenad i månsken varje kväll den här veckan. Det är så skönt att få gå i skogen med hundarna lösa även kvällstid och inte vara hänvisad till den vägstump som är upplyst av gatlyset.

I morse kom Karin hit och gjorde mig sällskap på morronpromenaden. Det var 16 grader kallt och ganska dimmigt. Vi var ute i en dryg timme och sen tog vi en god kopp kaffe innan hon åkte vidare till sin mamma i Högarna. Trevligt med promenadsällskap och lika trevligt med sällskap till förmiddagskaffet.
När Karin åkt satte jag igång med att göra en projektbeskrivning av nästa filmprojekt. Budget, finansplan och sånt ska ju finnas med. Inte lätt men ganska kul när man kommer igång. Nu är den ivägskickad för granskning och på måndag ska projektet presenteras för en grupp intressenter...Spännande.

Min film "Älg-Sune" som jag gjorde klar förra veckan ska visas offentligt på biograf den 17 december. Vi får hoppas att den får ett varmt mottagande av publiken. Om det nu kommer några. Det känns lite nervöst... För er som vill och kan komma och titta så är visningen på Bio Regina (ingång på baksidan av G:a Tingshuset i Östersund) kl 18 den 17/12 alltså. Välkomna dit! 

Och här kommer några bilder från promenaden i morse:

Lin i dimman. -16 grader.


Karin lyser upp med sin röda jacka.


Hedvig.


Hedvig undrar var Lin tog vägen...Jaha, där under granen!




Hedvig, och Hedvig igen...


Lovis och Karin.


Lin har som vanligt hittat en fin pinne.


Och så var vi snart hemma igen, kaffesugna efter en skön promenad...

Kommentarer
Postat av: Harriet

....månskenspromenad.........det låter lite.....sådär.....fast det var det ju!!

Tack för kvällsfikat med xtra allt.. ;-)

2008-12-10 @ 23:05:55
URL: http://www.noah.se
Postat av: Marre

Lite månsken skulle vi behöva..

Nu är jag så trött på regn och skitiga hundar samt skitiga kläder.

2008-12-12 @ 07:52:27
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0