Regn, regn, regn...

Jag tycker det känns som om jag varit blöt hela tiden i flera dar nu. Onsdag blev det 2 långpromenader i regn, vallning i regn, agilityträning i regn och så träning av "inte jaga bilar" med en kompis´ jackrusseltik i regn. Torsdag blev det promenader i regn, lite blåbärsplockning i regn och så på kvällen vallning i regn. Men idag fredag så har jag både promenerat och tränat agility utan att det har regnat på mej! Trevligt. Särskilt med tanke på att huset just nu är fullt med hundar. Vi är hundvakter över helgen åt aussiesarna Noah (Lins pappa) och Voys (halvbror till Lin). Deras matte Harriet(hon som tar så fina bilder!) är på lillsemester i Skåne.

När det är så många hundar i huset är det skönt att dom inte är blöta eller leriga så fort man varit ute. Noah och Voys är två väluppfostrade herrar som sköter sig galant. Hedvig är lite sur på att dom måste bo här så att hon inte får så mycket uppmärksamhet som hon kräver. Lin tycker att det är toppen att ha två till att leka med och får igång herrarna till bus lite nu och då. Gamla Lovis tycker att grabbarna är ok, men föredrar att dra sig tillbaka i soffan och ta en lur.

Ikväll fick Hedvig, Lin, Noah och Voys träna agility allihop. Lin börjar bli en fena på slalom nu. Det går med en jädra sula mellan slalompinnarna. Grabbarna tyckte det var kul med tunnlar och lite hopp. Jag vet inte hur mycket dom kan men eftersom Harriet har ett förflutet i agilitysvängen så misstänker jag att dom kan lite. Sen busade grabbarna och Lin loss ute på ängen. Hedvig tittade surt på... Sen visade Noah hur fint han kan gå fot så då tränade vi lite lydnad. Oj, vad det var lätt med en hund som kan så bra! Nä nu ska vi ha fredagsmys i soffan allihop! Trevlig helg!!

Har ingen bild ännu på allihop tillsammans så det får bli några andra bilder istället:



"När jag blir stor ska jag bli som du Voys!" ser det ut som om lilla Lin tänker.



Pappsen Noah och lilla Lin.



Hedvig

Fotografen heter som vanligt Harriet Ingholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0