Möten och jobb...

blev det mest hela dagen igår, bl.a. medverkande i lokalradion om ett av våra animationsprojekt. Roliga möten visserligen men den ordinarie långa lunchpromenaden med hundarna fick ställas in pga affärslunch. Det blev bara korta svängar med husse på dan. Så i går kväll var lilla Lin riktigt kryllig och krävde att bli aktiverad. Gittan hade middagsgäster och AnnaKarin jobbade så ingen hade tid att valla. Vi tog istället ett rejält pass på agilitybanan. Nu börjar det funka riktigt bra med slalomen. Jag har tränat Lin med bågar och efter bara ett par träningar så springer hon genom slalomen. Det ser ut som om hon vet vad hon ska göra och det ska bli kul att se hur det går när jag börjar ta bort bågarna. På kontaktfälten börjar hon också vara medveten om vad jag vill att hon ska göra och nu kan hon ta hela balansbommen och stanna längst ner, med 2 på 2 av och dutta ner nosen, alldeles av sig själv. Hopp har vi inte tränat så mycket än, men lite grundsvängar och så har vi testat. Hon är duktig på att själv söka hinder och har bra framåtdriv. Det är så himla roligt att träna henne och jag hoppas verkligen att jag kan ta tillvara dom fina förutsättningarna.
Idag tror jag att det kan bli fråga om lite vallningsträning med Gittan och Bell. Det gick så bra förra gången vi tränade så det ska bli spännande att se hur det går nu. Förra gången vallade vi får och ankor hos Elsa. Det gick bäst med fåren, hos ankorna blev Lin alltför ivrig... Jag sprang och hojtade och såg framför mig 4 döda ankor, men det var ingen av dom som blev biten, bara översprungna, tack o lov. Med dom coola baggarna gick det mycket bättre, och jag blev lite mer inställd på att fortsätta med vallningen igen.

Lugn och fin...



Foto Harriet Ingholm

Kommentarer
Postat av: Camilla Karlsson

Hej!



Och Tack för idag! Alltid trevligt att träffas!!!

Fin blogg och underbara bilder, på väldigt fina hundar!



Det blir spännande att följa er här!



Ses snart igen!



Camilla och beardis-gänget

2008-08-28 @ 17:48:21
URL: http://www.fjallglimtens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0