En härlig agilityhelg i Gagsmark

Helgen har tillbringats i det vackra Gagsmark, långt, långt norrut. Där har vi tävlat agility, umgåtts med trevliga människor och sist men inte minst: FIKAT! Det är nämligen så att fikat på tävlingarna där är av världsklass. Hur många gånger man än fikar så finns det alltid en ny sorts kaka att välja på. Så som ni förstår så blev det mycket kaffe i helgen...
I sista hopploppet på söndag eftermiddag kom Hedvig 3:a och fick ett Cert!! Jättekul! Hon är ju inte världens snabbaste hund precis, men hon klarade tiden, även om det inte var med nån stor marginal. Och läven om loppet var både felfritt och inom referenstiden så var det väl inte ett av våra bästa egentligen...Lite skrik och panik blev det av nån anledning. -"Vad var det för en vimsig tant?" var en kommentar jag fick, en annan var -"Jaså, du kan skrika?" Det brukar ju inte behövas när det gäller lugna, långsamma Hedvig men jag tror nästan att hon taggade till lite av mitt tjoande. Nåja, det blir till att träna mera så att jag kan köra bättre nästa gång.
Nä, nu ska jag ut och träna slalom med lilla Lin!



Foto: Harriet Ingholm


Kommentarer
Postat av: Nina

GRATTIS till Cert!!!!

Det lär väl inte dröja innan "syrran" debuterar;-) vi håller tummar och tassar för flera cert

Kram/ Nina, Pysen o Joy

2008-08-26 @ 18:16:29
Postat av: Lena

Grattis.. och du... du kanske ska fortsätta tjoa!!

Lena

2008-08-28 @ 17:14:11
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0